“Wij hebben te maken met iedereen binnen de organisatie. Van schoonmaker tot aan de CEO en alle functies die daartussen zitten.”
In 2017 was Bennie Dielissen toe aan een nieuwe werkomgeving. Tijdens zijn zoektocht kwam hij een gouden combinatie tegen en niet veel later tekende hij een contract bij DKG. Een baan dichtbij huis, wat ideaal was met zijn jonge gezin én een leuke instapfunctie als supportmedewerker. Inmiddels is hij teamcoach en een bekend gezicht voor veel collega’s binnen DKG.
Ga ervoor
“Binnen DKG heb je veel doorgroeimogelijkheden. Zo ben ik binnengekomen als supportmedewerker terwijl ik bij mijn vorige werkgever senior supportmedewerker was. Ik heb toen gelijk uitgesproken dat ik meer uit mijn functie wilde halen. Na anderhalf jaar gewerkt te hebben, schoof de vorige teamcoach intern door naar systeembeheer. Er kwam dus een stoel vrij en daar ben ik op gaan zitten. Nu coach ik een heel team naar een volgend niveau. Dat is echt tof.”
“Door uit te spreken wat je wil en kansen te grijpen kom je heel ver bij DKG. Het is echt een mooie vervolgstap in je carrière.“
Service en support
“Als teamcoach ICT support heb ik als hoofdtaken het aansturen van de supportafdeling en het coachen van de medewerkers die daar zitten. Ik help en ondersteun waar nodig en ben het eerste aanspreekpunt. Het komt best wel eens voor dat een collega niet uit een bepaald vraagstuk komt. Daar help ik dan bij. Zo blijf ik toch meedraaien in de operatie. Verder bestaat onze afdeling uit zoveel meer dan telefoontjes afhandelen, vragen stellen en registeren. Bijna alles is mogelijk. Zo mag je helemaal zelf uitzoeken hoe je een vraag oplost. We doen letterlijk álles wat met automatisering binnen DKG te maken heeft. Van de labelprinters in de Keukenfabriek tot aan de computers in de showrooms en de werkplekken op het hoofdkantoor. Het is heel afwisselend en je krijgt veel kansen om jezelf verder te ontwikkelen binnen een specifiek vakgebied.”
Waardering
“Wat ik leuk vind aan mijn werk is het helpen van collega’s. Ze zijn echt blij met de dingen die je voor ze doet. Zo moest onze klantenservice een nieuw keuzemenu voor de telefonie. En bij de ingang van ons parkeerterrein staat een slagboom waarvoor nieuwe intercoms nodig waren. Dat hangt dan allemaal samen met het netwerk, netwerkbeheer en de collega’s van de facilitaire dienstverlening. De samenwerking en het realiseren van zulke projecten is ontzettend leuk.”
“Wij hebben te maken met iedereen binnen de organisatie. Van schoonmaker tot aan de CEO en alle functies die daartussen zitten.”
Een fijne werkgever
“Naast alle mogelijkheden binnen DKG zijn er natuurlijk nog veel meer redenen om hier te willen werken. Zo vind ik de secundaire arbeidsvoorwaarden goed en hangt er een relaxte werksfeer. Je wordt echt betrokken bij het reilen en zeilen van de organisatie. Zo is er vorig jaar een onderzoek geweest naar de cultuurwaarden binnen DKG waaraan ik heb meegewerkt. Ook denk ik na over het toevoegen van waarde. Zo bedenk ik initiatieven voor bijvoorbeeld telefonieprojecten en rapportagesystemen. We werken écht samen om onze missie, visie en klantbelofte waar te maken.”