Retail

Samen maken we bij Retail van elke klant een ambassadeur!

‘’Als je bij Bruynzeel Retail werkt, kies je voor een loopbaan.’’ – Julian Stoppelenburg, directeur retail

Wat we doen bij Retail
Onze 28 winkels zitten verspreid over heel Nederland. Daar verkopen wij onze keukens in allerlei soorten en maten aan particuliere klanten. Om de keuken op een goede wijze bij de klant te leveren, hebben wij klantteams in het leven geroepen. Bij het verkoopkanaal Retail hebben we namelijk een belangrijk doel: 100% ambassadeurs. En zo behandelen we onze klanten ook. 

In een klantteam hebben we verschillende rollen om dit voor elkaar te krijgen. Een aankoopadviseur, een projectleider en een werkvoorbereider. Het team is zo samengesteld dat we onze klantbelofte, de keuken die werkt, aan onze klanten kunnen waarmaken. 

Een samenwerking van de winkel en het hoofdkantoor
Mensen die mensen leuk vinden, die werken bij Retail. En ze hebben gevoel voor wat mooi is. Zij geven écht advies aan de klant. Functioneel en op het gebied van design. De keuken zo goed mogelijk leveren, vraagt om een goede samenwerking tussen de winkels en het hoofdkantoor. Op het hoofdkantoor hebben we daarom werkvoorbereiding en de klantenservice. De werkvoorbereiding bestelt de keukens en de klantenservice biedt alle nodige hulp aan klanten. 

Klanten houden ons scherp
Ongeveer 3 jaar geleden zijn wij gestart met een nieuwe winkelformule. Bijna alle winkels werden omgebouwd. Daar zit een gedachte achter. We willen namelijk dat de aankoop van de keuken transparant verloopt. Onze klanttevredenheid ligt daarom ook écht hoog. 

’Wij varen onze eigen koers in de markt. Klanten ontvangen bij Bruynzeel Keukens direct een eerlijke prijs, zonder onderhandelen. Klanten stappen met een fijn gevoel de winkel uit. Ik vind het gaaf dat wij op een andere manier in de markt staan.’’ – Julian Stoppelenburg, directeur Retail 

Uitstekende begeleiding
Onze 28 winkels zijn verdeeld over 3 commercieel managers. Zij komen 4 dagen per week in de winkels om de aankoopadviseurs te ondersteunen. Daarnaast hebben we Retail coaches. Deze coaches helpen de aankoopadviseurs om zich nog meer te ontwikkelen. 

Onboarding
In 2 maanden doorloop je ons onboarding programma. Of je nu veel of geen ervaring hebt met keukens. Zo kan iedereen die bij ons past, instromen. Voor alle verkoopkanalen is er een welkomstdag voor iedereen die bij ons start. De basis, structuur en bijvoorbeeld cultuurwaarden worden uitgelegd. Zo ontstaat er saamhorigheid. 

Heb je ambitie? Wij denken met je mee
Daarnaast zijn we gestart met een leergang. Dit is een opleiding voor mensen met ambitie. Zij krijgen een interne opleiding en begeleiding om de volgende stappen te zetten. Zo zijn er bijvoorbeeld winkelmanagers doorgegroeid naar accountmanager. We hebben zelfs een programma op middelmanagement-niveau. Dat heet Lef. De mensen die meedoen aan dit programma zouden best wel eens de directie van de toekomst kunnen zijn. Zo creëren wij een omgeving van ontwikkelen en verbeteren. 

’Heel gaaf dat we binnen onze holding mensen opleiden en zelfs nieuwe rollen aanbieden!’’ - Julian Stoppelenburg, directeur Retail 

Werken bij Retail
Kom je bij ons werken, dan kies je voor een loopbaan. We helpen jou om de juiste stappen te zetten. Bij Retail én binnen de hele holding. Er zijn veel mooie succesverhalen van collega’s die binnen Bruynzeel verschillende rollen hebben gehad. En daar zijn we trots op. Bekijk onze vacatures voor een baan die bij jou past.