“Je kunt hier écht zelf bepalen waar je heen wil. Er is heel veel mogelijk binnen DKG, als je het maar laat zien”.
Robert-Jan zocht in 2014 een nieuwe uitdaging doordat zijn toenmalige werkgever failliet ging. Zijn nieuwe baan moest een sociaal aspect hebben én hij wilde een verdiepingsslag maken. Vanuit de consumentenelektronica naar keukens lag dus niet voor de hand. Juist dat triggerde Robert-Jan om een open sollicitatie naar Bruynzeel Keukens te sturen. En 2 gesprekken later werd hij aangenomen.
Iets nieuws
“Mijn carrière bij Bruynzeel Keukens is begonnen als aankoopadviseur. Dat heb ik 2 jaar gedaan in de winkels Rotterdam Alexandrium en Dordrecht. Na 2 jaar ben ik gevraagd om winkelmanager te worden in de Warehouse in Rotterdam, wat een super leuke uitdaging was om op te starten. De Warehouse is een alles in 1 concept van ERA Contour. Op deze locatie kan de klant alles vinden met betrekking tot zijn of haar woning. Uiteraard hoort daar ook een Bruynzeel keuken bij. Hier heb ik uiteindelijk 3 jaar met heel veel plezier gewerkt om vervolgens een nieuwe uitdaging aan te gaan in de winkel van bruynzeel Keukens in Barendrecht. Ook hier heb ik 3 jaar met veel plezier mogen werken en mezelf kunnen doorontwikkelen.
Toen ik eind november 2021 met het winkelplan voor 2022 bezig was, merkte ik dat ik de 'spark' een beetje kwijt was. Ik ken het inmiddels allemaal en ben toen op zoek gegaan naar een niewe uitdaging binnen Bruynzeel Keukens.
“Je kunt hier écht zelf bepalen waar je heen wil. Er is heel veel mogelijk binnen Bruynzeel, als je het maar laat zien”.
Nieuwe functie
“Nu werk ik als teamleider Klantenservice. Het aansturen van verschillende teams, doorlooptijden behalen en processen efficiënter inrichten zijn de grote lijnen in mijn functie. Zo ben ik veel in gesprek met andere disciplines binnen Bruynzeel Keukens om zo de samenwerking nog beter te maken en samen te kijken hoe we processen kunnen verbeteren.
Inwerken
“Inwerken wordt hier heel serieus genomen. Voordat ik aan de slag kon bij Bruynzeel heb ik een opleiding van 4 weken op het hoofdkantoor gehad om allerlei basiskennis op te doen over keukens. Tegenwoordig duurt de opleiding 8 weken, waarvan 6 weken stage lopen in de winkel. Tijdens die 6 weken werk je voornamelijk in de online campus van Bruynzeel Keukens. Hier staat per week omschreven wat je moet doen aan opdrachten. Aan het eind van die periode heb je een eindevaluatie met de winkelmanager die jou begeleidt. Dan ga je weer terug naar het hoofdkantoor voor een aantal trainingen. De hele inwerkperiode sluit je af met een theorietoets.
“Bruynzeel is een bedrijf met een heel verhaal, dat vind ik mooi. We bestaan niet voor niets al sinds 1897.”
Open voor verandering
“Wat Bruynzeel zo mooi maakt, is dat het openstaat voor verandering. Zo heeft er in 2017 een cultuuronderzoek plaatsgevonden onder alle medewerkers van Bruynzeel Keukens en verschillende collega’s van DKG. Daaruit kwamen 4 cultuurwaarden, maak het beter, toon lef, stel jezelf open en voeg waarde toe. Deze gebruiken wij in onze dagelijkse werkzaamheden en daar gaan we nu bewust mee aan de slag. Zo zijn er diverse workshops die je kan volgen om je hierbij te helpen. En verandering kan ook vanuit jezelf komen. Als jij vindt dat iets efficiënter of beter kan, dan loop je bij de directeur naar binnen en dan zeg je dat. Alles is bespreekbaar.”