“Ik werk de keuken van begin tot eind uit. Voor vragen over leveringen, modellen, kasten, verlichting en kookplaten moet je bij mij zijn. Ik lever het volledige servicepakket.”
Na een aantal jaren voor dezelfde werkgever te hebben gewerkt, besloot Susan van den Broek dat het tijd was voor een nieuwe uitdaging. Die heeft ze gevonden bij DKG Services. Begin januari 2022 is ze gestart bij de afdeling Klantenservice Binnendienst. Inmiddels is Susan een bekend gezicht voor veel klanten en collega’s.
Oprechte interesse
“De plek waar ik werk en de mensen zijn geweldig. Dat is voor mij van groot belang. Je werk kan leuk zijn, maar als je niet goed met je collega’s overweg kan, wordt het lastig. Gelukkig kan ik met iedereen goed samenwerken en blijft het werk uitdagend. Dat wordt vanuit de werkgever gestimuleerd. DKG doet veel voor ons als medewerkers. Zo krijg je een sportvergoeding, worden er leuke uitjes geregeld en bij belangrijke momenten in je leven wordt stilgestaan. Doordat het een groot bedrijf is, zijn er genoeg doorgroeimogelijkheden. Er zijn zoveel opties, daarvoor hoeft je absoluut niet naar een andere werkgever.”
“Ik werk de keuken van begin tot eind uit. Voor vragen over leveringen, modellen, kasten, verlichting en kookplaten moet je bij mij zijn. Ik lever het volledige servicepakket.”
Samen leren
“Tijdens mijn werkdag spreek ik veel klanten en dus is bepaalde informatie best interessant om te weten. Hoe groot zijn ze? En wat doen ze elke maand qua cijfers? Die inzichten kan je gebruiken. Dat is ook voor onze accountmanagers van belang. Dit alles heb ik bij onze salesmanager neergelegd met de vraag om dat in kaart te brengen. Hij stuurt nu periodiek overzichten toe. Er wordt echt naar je geluisterd.”
Een topdag
“Mijn werkdag is geslaagd wanneer ik een klant heb geholpen met een probleem. Van een van onze keukens ontbrak eens een kastje. Dat had montageproblemen tot gevolg. Uiteindelijk bleek het kastje, geheel per ongeluk, nog op het distributiecentrum te staan. Het blijft natuurlijk mensenwerk. Gelukkig hebben we het zo kunnen regelen dat deze toch nog op tijd kwam. Dat maakt mijn dag weer goed.”
“Je wordt niet alleen als werknemer, maar ook als persoon gezien. DKG waardeert je enorm en doet er alles aan om je binnen te houden.”
Jouw ontwikkeling staat nooit stil
“Tijdens mijn sollicitatie werd gevraagd of ik technisch ben. Maar dat ben ik niet. Wat ik wel van mezelf weet is dat ik graag én makkelijk leer. Vanaf het allereerste moment ben ik begeleid door een collega die hier al ruim 30 jaar werkt. Het was een zware inwerkperiode, maar de kennisoverdracht was top. Zo ging ik mee naar keukenshowrooms om alle mogelijkheden te bekijken en luisterde ik mee tijdens klantgesprekken. Je wordt echt van a tot z meegenomen. Tussendoor krijgen we ook producttrainingen. Inzoomen op complexe zaken staat daarin centraal. Keukenplaten, kasten, verlichting in keukens: je kan het zo gek niet bedenken of het verandert. Producten en technieken blijven zich vernieuwen. Aan ons de taak om bij te blijven. Alleen zo maken we het dagelijks leven in en om de keuken makkelijker voor zoveel mogelijk klanten.”